Lukk
Bock*GRATIS FRAKT PÅ PAKKER OVER 999NOK Sidene mine
0 Totalt: 0 kr Til kassen

LEVERINGSBETINGELSER

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt din bestilling vil en bekreftelse sendes til din e-post innen kort tid. Der finnes informasjon om din bestilling. Kontroller alltid din bekreftelse og kontakt kundesenteret snarlig om noe er uklart. Om du ønsker å endre din bestilling i ettertid kontakter du kundesenteret med dine spørsmål så ser vi om vi kan hjelpe deg. Ved endringer på bestillingen som allerede er levert gjelder spesielle vilkår.

Levering

Pakken leveres alltid til PostNords nærmeste utleveringssted. Så fort pakken har kommet til ditt utleveringssted så sendes en SMS til deg som du sammen med legitimasjon behøver ved uthenting. Du kan også bruke ditt kollinummer for å hente ut din pakke. For varer som ikke kan sendes som pakke, som eksempelvis en pall så finnes tjenesten PostNord Home Delivery. Dette innebærer at du får varen hjemkjørt direkte til døren, også etter klokken 17.00 om ønskelig. Det tilkommer da en fraktkostnad fra 398 nok. 

Leveringstid

Leveringstiden er vanligvis 5-7 arbeidsdager fra dagen du bestiller, se info på de ulike produktene. Dersom varen ikke finnes på lager kan det være at varen finnes i noen av våre butikker, alternativt hos leverandøren. Produkter som må bestilles tar ytterligere noen dager ekstra å levere. Har produktene du vil bestille ulike leveringstider og du vil ha varer med kort leveringstid først bør du gjøre to separate bestillinger. Ved eventuelle forsinkelser i leveransen vil du motta en e-post eller SMS om dette 7-20 dager etter kjøpet. Ved forsinkelser har du også rett til å heve kjøpet. Vi reserverer oss for sluttsalg og eventuelt prisfeil. Ved spørsmål kontakt vårt kundesenter.

Leveringsforsinkelser

Selv om vi gjør vårt ytterste for å levere det som er bestilt til avtalt tid kan det skje feil. Om leveransen drøyer fra hva som har blitt lovet deg ber vi deg kontakte oss omgående slik at vi kan undersøke hvorfor det er forsinkelser. Om du vil annullere en forsinket vare, vennligst kontakt vårt kundesenter. Dimoda tar ikke ansvar for noen som helst skade som har kommet til følge av at en informert leveringstid overskrives. Vi kontakter deg om leveransen er forsinket og det er viktig for oss at du mottar varen innom en viss tid.

Transport

All transport foregår via PostNord. Ved transportskader må du kontakte PostNord så fort som mulig uten forsinkelser. Senest en dag etter uthenting. Dette gjør du på deres hjemmeside: www.postnord.no or  www.dhl.com.


BETALINGSVILKÅR

Disse allmenne vilkår gjelder alle kjøp du gjør på Dimoda.no

Gjennom å bestille varer på dimoda.no aksepterer du de allmenne vilkårene. Avtalen opprettes samtidig som din bestilling aksepteres. Ifølge loven må du være over 18 år for å gjøre en kortbetaling på dimoda.no

Salg/Tilbud

Salg gjelder så langt lageret rekker. Tilbud uten en tydelig sluttdato gjelder så langt lageret rekker. Dimoda reserverer seg mot eventuelle sluttsalg, noe som kan resultere i delleveringer. Vi reserverer oss for sluttsalg samt for lagerbeholdning hos våre leverandører, sant for de eventuelle pris feilene som kan oppstå. Iblant hender det at noen av de varer du har bestilt ikke finnes på lager og blir restnotert. Dette grunner da på at varen ikke finnes på lager etter at leveransen er forsinket. Det sendes da en mail til deg innen 1-3 arbeidsdager. Kontakt oss om du vil annullere din restnotering eller om du har spørsmål rundt leveringstider etc.

Pakker som ikke hentes ut

For alle pakker som ikke hentes ut debiteres en avgift på 300 NOK. Avgiften tilsvarer kostnadene for ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering. Betalingsvilkår er 30 dager. Ved forsinket betaling tilkommer en påminnelsesavgift på 50 NOK samt forsinkelsesrenter og evt inkassokostnader. Dersom du angrer deg etter at pakken er sendt må du hente ut pakken og sende det tilbake til oss. Om pakken ikke hentes ut blir det automatisk registrert som “ikke uthentet” og debiteres deretter.

Priser

Alle priser på dimoda.no er oppgitt i NOK, inkludert moms. På din bestilling tilkommer en leveringsavgift på alle bestillinger, under 999 NOK.

Kortbetaling - Enkelt og trygt

Vi tilbyr våre kunder å betale online med kortbetaling. Ingen avgift vil debiteres.

Vi forbeholder oss retten til å nekte kjøpet om kortet ikke er gyldig eller om kjøpesummen ikke finnes tilgjengelig på kortet. Vi bruker Klarna Checkout og de betalingsmåtene dere kan velge på er:


- Faktura
- Delbetaling
- Kortbetaling
- Internettbanken


For øvrige vilkår se Klarna.

 

BYTTE OG RETURRETT

Du har full retur og bytterett innen 14 dager fra du har mottatt varen, forutsatt at du ikke har brukt varen og den returneres i uskadet skikk. Klær får prøves men ikke brukes. Retur og bytterett gjelder ikke smykker. Alle etiketter skal finnes på varene. Alle varer som sendes tilbake må pakkes i pose eller kartong. For at returen skal godkjennes må den returnerte varen være i vesentlig uforandret skikk. Varen bør pakkes godt, helst i sin originalforpakning med tilhørende emballasje og sammen med eventuelt tilbehør. Transportskader på grunn av dårlig emballasje/pakking vil debiteres deg som kunde.

Sett ikke adresselapper direkte på forpakningen. Legg heller originalforpakningen i en ny kartong og fest deretter adresselapp på den. Vi ser gjerne at du oppgir årsak til retur sammen med fakturaen (eller en kopi av fakturaens frem og bakside). Dette vil påskynde håndteringen av din retur. Du må selv stå for returporto. Retur må sendes som bedriftspakke til PostNord, spar på ditt kvitteringen da det er du som ansvarer for returforsendelsen. Dimoda tar ikke ansvar for transportskader som følge av dårlig emballering gjeldende retur. For å bytte størrelse på en vare må du selv etter returen gjøre en ny bestilling. Retur eller reklamasjon går vi etter konsumentverkets regler for e-handel.

Angrefrist

Vårt mål er at du skal bli fornøyd med den varen eller varene du kjøper hos oss. Handler du fra Dimoda.no har du derfor rett til å angre ditt kjøp 14 dager etter du har mottatt varene. Du må også informere vårt kundesenter om dette, og for å raskere kunne håndtere ditt ærende ber vi deg ha klar følgende informasjon:
- Ordrenummer
- Fakturanummer
- Navn på produkt du vil returnere
Vi ber deg være obs på at det ikke regnes som bruk av angrerett ved å ikke hente ut pakken eller ta imot en levering.

Refusjon

Refusjon for en returnert vare betales tilbake til kundens konto innen 30 dager. Om du har betalt via kort så setter vi pengene tilbake på din konto, og om du har betalt via konto så regulerer vi det mot din saldo.

Reservasjoner

Dimoda reserverer seg for sluttsalg samt at varer kan utgå fra sortimentet. Vi kan ikke garantere at alle bilder lever opp til produktets virkelige utseende. Vi reserverer oss også for eventuelle trykkfeil på denne nettsiden. Dimoda forbeholder seg retten til å justere priser og eventuelle prisfeil. Priser kan variere mellom dimoda.no og butikkene.

Personvern

Vi bryr oss om deg og din personlige integritet slik at du kan føle deg trygg når du handler hos oss. Vi håndterer dine personlige opplysninger med vår største forsiktighet og i samsvar med loven.

Her kan du lese om GDPR og dine rettigheter hos oss.  

Force Majeure

Dimoda fraskriver seg fra ansvar om svikt i  fullføring av disse forpliktelser i avtalen, om svikten skyldes omstendigheter nevnt nedenfor, som blokkering, vanskeliggjør eller forsinker disse oppfyllelser.
Slike fraskrivninger avser blant annet Myndighetstiltak eller forpliktelser, nye eller endring av lovtekst, konflikt i arbetsliv, blokkade, brann, oversvømming, sabotage, ulykker av større omfang eller annen naturkatastofe. I force majeure ingår myngdihetskrav som påvirker marked og produkt negativt, t.ex. restriktsjoner i indikasjon, advarsler, salgsstopp etc, avikende nedgang i marked og om bedrift blir utsatt for kriminell handling som innvirker på virksomheten.

Loven om distansehandel.

Dimoda er i samsvar med distriktsloven. Les mer her.  

Tvist

Ved tvister vil Dimoda følge General Klagenemndas anbefalinger.

 

 

Dimoda

Företagshuset 43895 Hällingsjö

Telefon: + 46 (0)301-43395

e-post: info@dimoda.se

Vårt organisasjonsnummer er 556381-7179.

Vårt kundesenter er åpent alle hverdager mellom kl 09.00-15.00.